wtorek, 27 czerwca 2017

Przygotuj skórę pod makijaż | Moje sposoby

Cześć, 
dziś chciałabym odpowiedzieć na Wasze pytania dotyczące trwałości makijażu. Jak sprawić, aby to, co uzyskałam na twarzy trzymało się przez kilka lub kilkanaście godzin. Z racji tego, że wszystko zaczyna się od kondycji naszej cery, to podzieliłam to na dwie części. Chcę Wam zdradzić kilka moich trików i przybliżyć kilka faktów, które pozwolą Wam wyglądać olśniewająco nie tylko podczas danego przyjęcia czy uroczystości, ale przez cały czas. Post ten myślę, że przyda się to nie tylko tym z Was, które malują się same, ale też tym, które korzystają z usług wizażystek. No to co? Zaczynamy!

Poznaj swoją cerę!
Sucha, normalna, a może przetłuszczająca się? Spotykam się z tym, że niestety wiele kobiet nie zna swojej cery. Mówi o tym, że jest tłusta, bo w ciągu dnia się świecą, a tak naprawdę cera jest sucha i odwodniona... i w związku z tym broni się wytwarzając dodatkową ilość sebum. Z sebum walczy się dodatkowo ją wysuszając i mamy błędne koło. Najlepiej sprawdzić cerę w dniu bez makijażu. Zaobserwuj w ciągu dnia jak reaguje cera. Czy jest sucha i ściągnięta, a może tłusta i widać rozszerzone pory. A może jest po prostu normalna. Zwróć uwagę na to jak bardzo jest wrażliwa.

Złuszczaj! 
Tego potrzebuje każda cera, ale w zależności od wrażliwości i swoich preferencji dobieraj bardziej lub mniej szorstkie peelingi. Możesz zdecydować się też na peeling enzymatyczny. Dzięki regularnemu złuszczaniu cera lepiej będzie przyjmować kremy, ale też pozbędziesz się ewentualnych suchych skórek, które lubią "wstawać" podczas nakładania pudru. To nie wygląda dobrze :) Peeling warto wykonywać regularnie, a obowiązkowo na 2 dni przed planowaną uroczystością.

Nawilżaj! 
Podstawowy fakt, który każda powinna mieć przyklejony na lustrze: Skóry nie da się "przenawilżyć". Można ją przesuszyć, zaniedbać, ale nie da się jej przedobrzyć w sferze nawilżania. W zależności od preferencji skóry dobieraj krem. Skóra sucha będzie potrzebowała czegoś odżywiającego i bogatszego, a skóra tłusta czegoś lekkiego, ale mocno nawilżającego. Dobrze nawilżona cera przetłuszcza się zdecydowanie mniej.

Pamiętaj o kremie pod oczy!
Jest to konieczne, aby delikatna strefa pod oczami dobrze przyjęła korektor i puder. Zresztą, ta okolica starzeje się najszybciej i potrzebuje być rozpieszczana. 

Maseczki, nie tylko od święta!
Zdecydowanie warto je nakładać przynajmniej raz w tygodniu. Skóra dzięki nim jest miękka i gładsza. Koniecznie nakładaj maseczkę dzień przed przyjęciem lub w samym jego dniu rano. W bliskim czasie napiszę Wam o maseczce, którą lubię też nakładać na około godzinę przed samym wykonywaniem makijażu.

Pij dużo wody!
Nie tylko dla zdrowia i fit stylu życia, ale też dla urody.

Należy pamiętać, że dobrze wypielęgnowana i zadbana cera jest najlepszą bazą pod makijaż. Gdy cera jest "dopieszczona", a pielęgnacja regularna, to będzie na niej pięknie wyglądał każdy kosmetyk! Zaniedbana cera przykryta makijażem mimo wszystko będzie się bronić. Dobra wizażystka będzie wiedziała jak to jak najbardziej zniwelować, ale mimo wszystko warto dbać o cerę, bo mamy ją jedną na całe życie!

Moja cera kiedyś była zdecydowanie z tych zaniedbanych. Można to z łatwością zaobserwować w pierwszych blogowych postach. Przetłuszczała się, a ja zamiast nawilżać to ją traktowałam ciężkimi i agresywnymi produktami przeciwtrądzikowymi. Wydawało mi się, że im bardziej alkoholowo tym lepiej... Zamknęłam się w powyższym "błędnym kole". Ja swoje a cera swoje!:D Na szczęście poszłam po rozum do głowy i pisząc bloga coraz bardziej wgłębiałam temat swojej pielęgnacji. Dziś stosując się do powyższych porad mam cerę, która bez makijażu wygląda całkiem dobrze, a strefa T przetłuszcza się zdecydowanie mniej, a nawet powiedziałabym, że wcale. Wiadomo, że mam gorsze dni, ale która z nas ich nie ma? 

Post jest zbiorem moich przemyśleń i doświadczeń w zakresie dobrego przygotowania cery pod makijaż. Jeżeli masz jeszcze coś do dodania albo z czymś się nie zgadzasz, pisz śmiało w komentarzach! 
Zróbmy tutaj bank porad pielęgnacyjnych!

14 komentarzy:

  1. Niby wszystko fajnie, ale poznanie własnej cery to naprawdę trudne zadanie. Niby mam rozszerzone pory, ale z drugiej strony aż tak mi się skóra nie przetłuszcza... Masakra :D
    Powiedz mi tylko, czy znasz jakieś fajne peelingi do skóry. ten z ziaji, przez wszystkich wychwalany z kolekcji z liśćmi manuka w moim przypadku okazał się totalną klapą. Tragedia. Za grube ziarenka i miałam wrażenie że jeszcze więcej niedoskonałości mi po nim wyskakiwało. Polecisz może jakiś fajny? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczyszczaj cerę w takkm razie peelingami enzymatycznymi i szukaj kremów ściągających pory. Możesz stosować je tylko na te potrzebujące partie. Bardzo fajne i naturalne kosmetyki ma Vianek i Nacomi - polecam! I pamiętaj o nawilżaniu po takich zabiegach. 💋

      Usuń
    2. Peeling Nacomi z pokrzywą jest super :) nawilża i ma małe drobinki, bardzo delikatny :)

      Usuń
  2. Ja kiedyś też gorzej dbalam o cerę. Mam mieszaną w kierunku tłustej i znalazłam sposób by było z nią lepiej - o dziwo są to kosmetyki do cery suchej i wrażliwej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz! Dobrze, że znalazłaś swój sposób! 😉

      Usuń
  3. Staram się stosować wszystkie opisane przez Ciebie kroki, i nie powiem, ostatnio moja cera wygląda całkiem dobrze, ale czasami lubi być kapryśna i ot tak, bez żadnego powodu uraczyć mnie pięknym wysypem krostek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cera jest kobietą 😂 mam ze swoją to samo, często nie dogodzisz 🙈❤

      Usuń
  4. Od kiedy zaczęłam uczęszczać do szkoły, gdzie uczę się zawodu kosmetyczki, to zauważyłam, że zwracam uwagę na odpowiednią pielęgnację i używam mnóstwa kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Chętnie bym poczytała o konkretnej pielęgnacji każdej skóry ❤

      Usuń
  5. Ja z roku na rok poświęcam sowjej cere coraz więcej czasu. Ostatnio kompletnie zrezygnowalam z makijażu i stawiam n pielęgnację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypielęgnowana skóra często potrzebuje jedynie delikatnego podkreślenia urody 😊 zazdroszczę systematyczności 💕

      Usuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i motywację do dalszego pisania:) Staram się odpowiadać na bieżąco!

Komentarze typu "wzajemna obserwacja" w ogóle nie wchodzą w grę... Nie jestem zainteresowana takimi wymianami:)

Zapraszam częściej i życzę mile spędzonego czasu!:)

Copyright © 2014 B L O N D L O V E , Blogger